14.11.2012

Recenzja - Proto-Col - Wypiekany mineralny korektor

Witajcie, dzisiaj chcę Wam zrecenzować bardzo wielofunkcyjny produkt marki Proto-Col.
Marka Proto-Col pochodzi z Wielkiej Brytanii, lecz na Polskim rynku pojawiła się stosunkowo niedawno. Kosmetyki tej firmy zawierają 100% naturalnych składników (między innymi lawendę, tymianek, rozmaryn, czy zieloną herbatę) stworzonych tak, aby zneutralizowały zaczerwienienia, trądzik oraz dodały blasku zmęczonej skórze i poprawiły jej wygląd. Mineralne kosmetyki Proto-col idealnie kryją i świetnie pielęgnują cerę. Dlatego firma oferuje linię kosmetyków pozbawionych alergenów, przeznaczonych do makijażu.W skład całej linii wchodzi:
- wypiekany podkład mineralny,
- pojedyncze cienie mineralne
- naturalna maskara
- wypiekany rozświetlacz mineralny
- wypiekany korektor mineralny
- wypiekane cienie mineralne
- mineralna kredka do oczu
- mineralny błyszczyk do ust

Wszystkich zainteresowanych całą ofertą zapraszam:


NA HASŁO: PATGEB otrzymacie 10% RABATU


Ja miałam okazję do przetestowania: wypiekany korektor mineralny. Kilka słów od producenta:
Proto-col używając najnowszej technologii dostępnej w produkcji kosmetyków stworzył najwyższej klasy wypiekany mineralny korektor w eleganckim srebrnym opakowaniu z lusterkiem.
Wypiekany korektor mineralny posiada właściwości przeciwzapalne, które skutecznie działają w miejscach problematycznych, jednocześnie poprawiając elastyczność i nawilżenie skóry. Korektor proto-col redukuje problemy skórne, cienie pod oczami, zaczerwienienia, zapobiega świeceniu i koryguje niezdrowy, zmęczony i ziemisty kolor skóry. Dzięki naturalnym antyalergicznym składnikom łagodzącym odbudowuje naturalny balans PH skóry.

Idealny produkt do pozbycia się problemów skórnych i zadbania o promienny zdrowy koloryt cery. 
Do wypiekanego korektora mineralnego proto-col zalecamy używanie pędzla do korektora  lub pędzla do podkładu.
Wypiekany korektor mineralny 9 g występuje w jednym odcieniu odpowiednim dla każdego rodzaju cery.
Skład:

Mica, Jojoba, Seed Oil, Safflower, Seed Oil, Lavender Flower Extract, Thymus Vulgaris, Green Tea Extract, Tocopheryl Acetate, Rosemary Leaf Extract, Magnolia Extract, Iron Oxides


Opakowanie bardzo eleganckie, samo w sobie może posłużyć jako lusterko bardziej ogólne, zaś w środku znajdziemy bardziej precyzyjne. Jest solidne tak więc mam pewność, że w razie upadku kosmetyk  w środku zostanie w takim samym stanie.

Gramatura jak na korektor jest naprawdę duża - tak więc wydaje mi się, że z wydajnością problemu nie będzie.

W ofercie dostępny jest jeden kolor: jest to mieszanka zieleni, żółci, różu, fioletu i białego. Przypomnę za co odpowiada każdy kolor:
zielony - neutralizuje zaczerwienienia, rumieńce, krosty, przebarwienia
żółty - niweluje sińce pod oczami
różowy -  idealnie kamufluje małe żyłki i zielonkawe siniaki
biały - rozjaśnia

Dodam jeszcze, że korektor posiada drobinki odbijające światło - które dają bardzo naturalne wykończenie, a nie efekt  "chamskiego brokatu".
światło dzienne/ sztuczne
Konsystencja: przyznam się, że jest to dla mnie nowością - ponieważ nie miałam nigdy styczności z wypiekanymi kosmetykami mineralnymi służących do kamuflażu. Ma pudrową konsystencję jednak mimo tego, przy nabieraniu kosmetyku na pędzel, produkt na nim zostaje - nie tworzy się chmura pudrowa i nie pyli się.

Aplikacja: producent zaleca nakładanie kosmetyku pędzlem do podkładu lub korektora. Tutaj mam parę swoich refleksji.

Po pierwsze, zauważyłam że aplikacja kosmetyku zależy od tego w jakim celu chcemy go wykorzystać czy jako rozświetlacz, korektor czy bazę pod makijaż. 

Zastosowanie:
  • Rozświetlacz - nakładamy go na koniec makijażu, pędzelkiem miotełką daje wtedy bardzo delikatne i subtelne rozświetlenie.

  • Baza pod makijaż - najlepiej sprawdziły się tutaj palce oraz gąbeczka. Szybciej dało się rozprowadzić kosmetyk na całej twarzy. Można stosować na całą twarz bądź też na wybrane partie np zaczerwienione.

  • Korektor - do zakamuflowania małych niedoskonałości oraz przy linii rzęs sprawdza się pędzelek do korektora - jest bardziej precyzyjny i dociera do każdych "zakamarków", jednak do maskowania sińców pod oczami bardziej przydatne okazują się palce.

  • Cień do powiek - do rozjaśniania wewnętrznego kącika i łuku brwiowego. Tutaj polecam pędzelki do cieni z włosia naturalnego.


Co z pędzlem do podkładu?
Powiem szczerze, że u mnie zupełnie się nie sprawdził - mam wrażenie, że do tak suchego kosmetyku, tak mocno zbite pędzle jak do podkładu się nie sprawdzą. Być może jest to kwestia włosia, jednak jeśli chodzi o włosie syntetyczne - jestem na nie.

Czy można używać na mokro?
Oczywiście, że można ale jest to dosyć kłopotliwe - kosmetyk okazał się zbyt "tępy" - ciężko jest go porządnie rozetrzeć. Pewnie znacie taką sytuację przy stosowaniu cienia na mokro, gdy przesadzimy z wodą    cień nie chcę się odbić na powiece i zostaje tylko mokra plama z odrobiną koloru. Tak się własnie dzieje gdy ten korektor zastosujemy na mokro. 

Czy podkreśla rozszerzone naczynka?
Na mojej cerze (tłustej) nie zauważyłam tego, wręcz przeciwnie mam wrażenie, że są mniej widoczne. 

Czy podkreśla suche skórki?
Jak każdy pudrowy kosmetyk czyli tak- podkreśla.

Czy jest wart swojej ceny?
Myślę, że tak ponieważ jak już pisałam jest bardzo wydajny (porównywalny będzie z ziemią egipską) - to po pierwsze. Po drugie może  posłużyć jako cztery różne kosmetyki: cień do powiek, baza pod makijaż, korektor i puder rozświetlający. Trzy, dla dziewczyn, które malują na co dzień nie tylko siebie jak również swoje klientki - koszty się bardzo szybko zwrócą, i cztery pewność, że używamy kosmetyku naturalnego.

Moja opinia:
Po stosowaniu regularnie tego kosmetyku zauważyłam, że cera się naprawdę poprawiła - nie chcę tutaj mówić o cudach, że wszystkie problemy zostały zwalczone ale część z nich tak. Jest to naprawdę świetny kosmetyk dla osób, które w naturalny sposób chcą zatuszować niedoskonałości, ponieważ kosmetyk idealnie wtapia się w skórę, poprzez to nie widać go na twarzy. Co ważne w porównaniu do płynnych korektorów, ten się nie waży ani nie wchodzi w zmarszczki.


Efekty:
1. Cienie pod oczami. 
przed/po
 2. Siniaki.
przed/po

Makijaż na dzień:

PROTO-COL wypiekany mineralny korektor jako:
- baza pod makijaż
- cień do powiek
- korektor pod oczy
- rozświetlacz

- róż: Flormar
- tusz do rzęs: Bell
- usta: Carex

7 komentarzy:

  1. no proszę 4w1;) fajnie, nie znam tego, ale widzę, że warte uwagi!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. ma bardzo dużo funkcji, zbyt wiele, jakoś nie jestem przekonana

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja już u kolejnej osoby czytam recenzje na temat tego podkładu Proto-col. Chyba Wam wszystkim próbki wysłali :) I teraz to już sama nie wiem, czy wierzyć, czy nie...Ciekawe czy mozna je dostać gdzieś w stacjonarnych sklepach, bo jakos boję się tak zaryzykowac bez próbki! Krycie ma nawet fajne. Musze pomyśleć ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witajcie, zużyłam już całe opakowanie tego pudru. Rzeczywiście nieźle kryje ale cera świeci się i trzeba makijaż poprawiać w ciągu dnia. Jego dużą wadą jest to, że nie jest wydajny ponieważ obsypuje się przy zetknięciu z pędzlem. Poza tym dystrybutor, czyli firma BEAUTY BRANDS DISTRIBUTION S.C.nie dba o jakość przesyłek i dwukrotnie zdarzyło mi się że otrzymałam odklejony puder od opakowania, a taki kosmetyk nie jest już raczej niczym luksusowym.

    OdpowiedzUsuń
  5. witam, rozważam zakup tego korektora. Nie wiem jednak jak go używać? nakładamy krem, ten korektor (chcę go nakładać na całą twarz) i podkład? czy podkład może być płynny? pomocy..

    OdpowiedzUsuń
  6. ciekawie się prezentuje! ja w moich ulubieńcach mam korektor mineralny od earthnicity..;)

    OdpowiedzUsuń