5.11.2011

Book - Makijaż Fotograficzny

Witajcie, dzisiaj przychodzę do Was z recenzją Makijaż Fotograficzny - Eryki Sokólskiej. Eryka jest wizażystką gwiazd i jak sama mówi: Na polskim rynku nie ukazało się jak dotąd żadne szczegółowe opracowanie dotyczące makijażu fotograficznego. Nieliczne informacje na ten temat można znaleźć jedynie w internecie i niektórych gazetach branżowych. Są one jednak bardzo skąpe i nie zawsze prawdziwe. Książka ma nam zobrazować jakie techniki warto wykorzystać podczas sesji zdjęciowych, co zrobić by twarz modelki wyglądała idealnie, jakie są odpowiednie kosmetyki i jak ważną rolę odgrywa światło. Ponadto znajdują się makijaże opisane krok po kroku, które zostały wykonane między innymi na takich osobach jak: Edyta Herbuś, Małgorzata Socha, Edyta Górniak.


Warto wspomnieć o tym, że autorka tym roku wizażysta wydała nowy poradnik - Sekrety Makijażu (widziałam ją w Empiku za 50zł).

Tytuł: Makijaż Fotograficzny, Eryka Sokólska, Jacek Grąbczewski
Dane techniczne:
Wydawnictwo: Estetyka
Data wydania: 4 lipiec 2008
Liczba stron: 216
Format: 21x28cm
Okładka: miękka
Makijaż Fotograficzny
Recenzja:
O książce dowiedziałam się ze strony internetowej poświęconej wizażystą i od razu  zaciekawiło mnie w niej to, że autorką jest profesjonalna wizażystka. Oczywiście najszybszą i najwygodniejszą formą zakupu jest internet, dlatego wyszukałam książkę na allegro i ją zakupiłam. Rok temu książka ta kosztowała ok 100zł - nie wiem, czy jej cena teraz spadła.
Gdy przyszła, zaskoczyła mnie wielkość i porządne wykonanie. Strony są twarde i śliskie, dlaczego o tym wspominam? Z takimi książkami  pracuje "praktycznie" i często się zdarza, że puder czy cień osypuje się na kartki - ważne, by można było to łatwo wyczyścić, bez uszkodzenia.
Otworzyłam ją i zaczęłam przeglądać zawartość - tutaj się rozczarowałam. Oczekiwałam, że porady będą jakieś bardziej szczegółowe, opisy mniej ogólne - jednak wszystko co jest w niej zawarte no wybacz Eryko - można znaleźć w internecie czy prasie. Dla osoby, która jest troszkę zaawansowana w tematyce makijażu - te porady nie sprawią, że jej wiedza się powiększy. 
Przechodząc do części praktycznej ze stepami makijażów, również nie zadowoliły mnie. Owszem zdjęcia prezentują się bardzo ładnie (choć, obróbka graficzna trochę daje po oczach), tak opisy znowu zbyt ogólne.
Nie chcę przedstawiać samych wad, bo często korzystam z tej książki w formie nie tyle co poradnika,  a katalogu, można się zainspirować i dla laika będzie to dobry sposób by zacząć przygodę z makijażem.
Warto się zastanowić nad kupnem, gdyż cena jest spora. Dla początkujących sprawdzi się, dla zaawansowanych - będzie książką ładnie wyglądającą na półkach.

Jeśli uda mi się zakupić Sekrety makijażu, wstawię recenzje - ale już mogę powiedzieć, że po przeglądnięciu jej w księgarni, wypada dużo lepsza od tej.

3 komentarze:

  1. Czy Ty masz truskawki na paznokciach? ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie najbardziej ciekawi książka Sekrety Makijażu. Ale mam mieszane uczucia, przeglądałam ją w Empiku i wydawało mi się, że to nic specjalnego.. Ogólnie ciężko coś dostać interesującego i wyczerpującego temat w formie książki, czy gazety. Może kiedyś się doczekamy?

    OdpowiedzUsuń
  3. książkę kupię zapraszam do siebie http://czarodziejkazksiezycaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń